ايراني‌ها جام مي‌خواهند و بس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ايراني‌ها جام مي‌خواهند و بس
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
رقابت‌هاي بسكتبال باشگاه‌هاي غرب آسيا با حاميان مالي جديد به دنبال ثبات بيشتر است. اين حاميان توانسته‌اند بازي‌ها را به شيوه جديد برگزار كنند و بالطبع در اين شكل و شمايل تازه، حركت‌هاي موثري در كارايي بهتر تيم‌ها به وجود مي‌آيد.

مهرام و ذوب‌آهن، قهرمان و نايب‌قهرمان فصل گذشته بسكتبال باشگاهي در ايران، نمايندگان ما در اين رقابت‌ها هستند. بازي‌هايي كه در دو گروه 5 تيمي و در دو زمان و مكان متفاوت برگزار مي‌شود. ذوب‌آهن از امروز(13 دي) در سوريه به ميدان مي‌رود و مهرام از 22 دي بازي‌هايش را در اردن برگزار مي‌كند.

ذوب‌آهن و مهرام با سابقه 4 سال قهرمان كردن ايران در رقابت‌هاي بسكتبال جام باشگاه‌هاي آسيا، وارد مرحله اول بازي‌هاي منطقه غرب قاره كهن مي‌شوند. در غرب آسيا تيم‌هاي مقتدري حضور دارند. مي‌توان گفت تيم‌هايي كه از اين بخش آسيا به رقابت‌هاي نهايي صعود مي‌كنند در حقيقت مدعيان اصلي قهرماني هستند. در 5 سال گذشته به جز قطر و امارات از منطقه خليج فارس كه در بين 3 تيم برتر قرار گرفتند، ساير تيم‌ها از غرب آسيا بودند. تيم‌هاي صباباتري و مهرام با 4 بار قهرماني پيشتازند و تيم‌هاي اردن و سوريه و لبنان در مكان‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

10 سالي هم مي‌شود كه چيني‌ها نمي‌آيند يا ژاپن كه باشگاهي قوي ندارد و كره‌اي‌ها كه معمولا حضور نيم‌بند دارند. برگزاري ليگ‌هاي اين كشورها همزمان با بازي‌هاي باشگاه‌هاي آسيا، برگزاري رقابت‌هاي متعدد در شرق آسيا و بي‌تفاوتي چيني‌ها براي شركت در اين جام باعث شده تا طي دوره 10 ساله اين رقابت‌ها، بيشتر شاهد هنرنمايي تيم‌هاي غرب به ويژه نمايندگان كشورمان باشيم. البته اين بدان معنا نيست كه چون چيني‌ها نمي‌آيند پس ما قهرمانيم. در جام ملت‌هاي آسيا دو بار قهرماني ايران كه يك بار با اقتدار در خاك چين و پس از غلبه بر اين تيم به دست آمد خود گوياي پويايي و صلابت بسكتبال ايران است. حتي در اين سال‌ها باشگاه‌هاي چيني برابر نمايندگان ايران در تورنمنت‌هاي دوستانه حرفي براي گفتن نداشتند. مثل قهرماني مهرام در بازي‌هاي 4 جانبه چين كه تابستان 1388 برگزار شد. بنابراين قدرت بسكتبال ايران در رده باشگاهي بر كسي پوشيده نيست.

باشگاهي مثل مهرام كه 2 سال پي در پي با مصطفي هاشمي قهرمان آسيا شده، كار حرفه‌اي را در سطح بالايي دنبال كرد تا حائز رتبه و استانداردهاي بين‌المللي شود.پيش از اين تيم، صباباتري با مهران شاهين‌طبع اين مسير سخت را طي كرده بود. امسال مهرام به اتفاق ذوب‌آهن اصفهان، در جاده قهرماني باشگاه‌هاي آسيا گام برمي‌دارند. ذوب آهن تجربه بازي در آسيا را از سال‌هاي قبل دارد. اين تيم پارسال نتوانست از بازي‌هاي غرب صعود كند، اما فرزاد كوهيان براي بازي‌هاي امسال اميدوار است. از سوي ديگر مهرام، مدافع قهرماني با غيبت محمدصمد نيكخواه بهرامي و از دست دادن حامد آفاق در فصل نقل و انتقالات، شرايط تازه‌اي را تجربه مي‌كند.

مهرام به دنبال پنجمين جام

مهرام قهرماني غرب آسيا را در تهران به دست آورد و خرداد ماه گذشته بر بام آسيا ايستاد تا به عنوان مدافع قهرماني در بازي‌هاي 2011 به دنبال سومين قهرماني پي‌درپي خود باشد. اين تيم بهترين امكانات را در وضعيت فعلي بسكتبال باشگاهي ايران دارد. مهرام جمعي از بهترين‌هاي ليگ برتر بسكتبال را در اختيار دارد كه كادر فني خوب و مديريت و سرپرستي ايده‌آل تاكنون كمك شاياني به كسب نتايج مطلوب تيم در همه بازي‌ها كرده است. بسكتبال ايران از اين بابت كه مثل تيم مهرام، كم دارد غبطه مي‌خورد. قهرمان ايران و آسيا امروز در جايگاهي قرار گرفته است كه مي‌تواند براي تيم‌هايي كه مي‌خواهند در بخش خصوصي وارد تيمداري شوند يك الگوي تمام‌عيار باشد. مهرام امسال مهران شاهين‌طبع و محمد كسايي‌پور را در كادر فني خود دارد كه برخي معتقدند وظيفه اين دو سخت است، اما از طرفي گفته مي‌شود شرايط براي كار در مهرام راحت‎ است. چون با شرايط موجود مي‌توان تمركز بيشتري روي كارها داشت. اگر عنوان مهرام بزرگ‌تر است به همان اندازه امكاناتش هم بيشتر و بهتر است. مهرام در مسابقات باشگاه‎هاي غرب آسيا به مصاف نمايندگاني از اردن، سوريه، عراق و لبنان مي‌رود. ديدارهاي اين گروه با فاصله چند روز نسبت به گروه A از 22 دي ماه و در اردن برگزار مي‎شود. اين دو گروه به لحاظ سطح قدرت تيم‎ها تفاوتي با هم ندارند و فاصله تيم‌ها با يكديگر خيلي زياد نيست. گروه‌بندي تيم‌ها كاملا متعادل است.

مهرام نخستين ديدار خود را در اين مرحله از مسابقات مقابل ميزبان بازي‎ها برگزار مي‎كند. اردني‌ها در روز اول كه هنوز تيم‌ها براي يكديگر ناشناخته‌اند با مهرام بازي خواهند كرد تا بلكه از فرصت‌هاي ميزباني مرتبط با روز اول رقابت‌ها استفاده كنند. مهرام به دليل دير در اختيار گرفتن بازيكنان ملي پوش خود فرصت زيادي تا هماهنگي نداشته، اما بازي‌هاي ليگ تا 3 هفته آغازين سبب مي‌شود اين تيم آمادگي بيشتر خود را محك بزند. استفاده از بازيكنان خارجي نيز در زمره اهداف مهرام قرار دارد. تاكنون حضور مهدي كامراني، صمد نيكخواه بهرامي، جواد داوري، مهراد آتشي، بابك نظافت، عليرضا هنردوست، فريد زرقي، افشين آرياجو، كاوه نورافزا و محمد زارعي در تركيب تيم بسكتبال مهرام نهايي شده است.

ذوب‌آهن، جدال با مدعيان

ذوب‌آهن يكي ديگر از نمايندگان ايران در رقابت‎هاي بسكتبال 2011 باشگاه‌هاي غرب آسياست كه در گروه A با نمايندگاني از لبنان، اردن، سوريه و يمن ديدار مي‌كند. ديدارهاي اين گروه ازامروز ( 13 دي) در سوريه آغاز مي‎شود. ذوب‌آهن در نخستين ديدار خود بايد به مصاف الرياضي لبنان برود كه يكي از تيم‎هاي هميشه مدعي است. الرياضي در جام امارات كه از جام‌هاي معتبر آسياست صاحب عناوين بسياري است، اما در باشگاه‌هاي آسيا سابقه قهرماني ندارد. در عين‌حال نبايد از الجلا سوريه غافل شد. اين تيم در دوره‌هاي پيشين عناوين نايب‌قهرماني باشگاه‌هاي آسيا را در كارنامه دارد و امسال ميزبان است. اين‌دو تيم خطرناك‌ترين حريفان ذوب‌آهن هستند.

نكته: ذوب‌آهن و مهرام با سابقه 4 سال قهرمان كردن ايران در رقابت‌هاي بسكتبال جام باشگاه‌هاي آسيا در حالي وارد مرحله اول بازي‌هاي منطقه غرب قاره كهن مي‌شوند كه در اين منطقه تيم‌هاي مقتدر ديگري هم حضور دارند

در كل تفاوت زيادي بين حريفان‎ غرب آسيا وجود ندارد. همه آنها براي اين رقابت‎ها برنامه دارند. ضمن اين‌كه در كشوري مانند لبنان مسابقات باشگاهي آغاز شده است. اين به هماهنگي نماينده اين كشور كمك مي‌كند! در مجموع ديدار مقابل اعراب آن هم در يك كشور عربي سخت است. خصوصا اين كه از شرايط جديد هيچ يك از اين تيم‌ها خبر نداريم. يك عامل تعيين‌كننده در اين رقابت‌ها نوع و كيفيت استخدام بازيكنان خارجي است.اين بازيكنان چنانچه در شرايط بالايي قرار داشته باشند كار نمايندگان تيم‌ها سخت مي‌شود. تيم اصفهاني بازيكناني مانند اوشين ساهاكيان، علي باهران، آرن داوودي، كرم احمديان و محمد امجد را همچون سال گذشته در تركيب دارد. حامد آفاق و مهدي اسماعيلي بازيكنان جديد تيم هستند. ضمن اين كه اوسمان بارو هم از سنگال و به عنوان بازيكن پست 5 به تركيب تيم اضافه شده است. البته فرزاد كوهيان سرمربي ذوب‌آهن براي جذب بازيكن خارجي دوم هم برنامه دارد!

برنامه بازي‌هاي ذوب‌آهن و مهرام

گروه A (ميزبان سوريه)‌

دوشنبه (13/10/89)

ذوب آهن ـ‌ الرياضي لبنان / الاهلي يمن ـ‌ الجلا سوريه

سه‌شنبه (14/10/89)

الرياضي اردن ـ الاهلي يمن / الجلا سوريه ـ‌ الرياضي لبنان

ـ‌ (ذوب آهن استراحت دارد)

چهارشنبه (15/10/89)

الاهلي يمن ـ‌ الرياضي لبنان / ذوب‌آهن ـ‌ الرياضي اردن

پنجشنبه (16/10/89)

ذوب‌آهن ـ‌ الاهلي يمن /الجلا سوريه ـ‌ الرياضي اردن

جمعه (17/10/89)

الرياضي لبنان ـ‌ الرياضي اردن / ذوب‌آهن ـ‌ الجلا سوريه

گروه B (ميزبان اردن)‌

چهارشنبه (22/10/89)

مهرام ايران ـ‌ دانشگاه اردن / چمويل لبنان ـ‌ دهوك عراق

پنجشنبه (23/10/89)

مهرام ايران ـ‌ دهوك عراق / الجيش سوريه ـ‌ دانشگاه اردن

جمعه (24/10/89)

مهرام ايران ـ‌ چمويل لبنان / دهوك عراق ـ‌ الجيش سوريه

شنبه (25/10/89)

الجيش سوريه ـ‌ چمويل لبنان / دانشگاه اردن ـ‌ دهوك عراق

ـ‌ (مهرام استراحت دارد)

يكشنبه (26/10/89)

مهرام ايران ـ‌ الجيش سوريه / چمويل لبنان ـ‌ دانشگاه اردن

در پايان اين مرحله تيم‎هاي پنجم هر گروه از دور رقابت‎ها حذف مي‎شوند. 4 تيم ديگر هر گروه هم ديدارهاي خود را به صورت ضربدري و 2 از 3 در مرحله دوم پيگيري خواهند كرد. در پايان 4 تيم برتر (از هر كشور يك نماينده) سهميه حضور در مسابقات 2011 باشگاه‎هاي آسيا را به دست مي‎آورند.

محمد رضاپور 
جام‌جم



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: